- Sunu programının arayüzü tanıtılır ve nasıl kullanıldığı anlatılarak uygulanır.
- Etkinlikler bölümündeki etkinlikler tamamlanarak öğrenilenler pekiştirilir.
- 5.4.3.1. Sunu hazırlama programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
- 5.4.3.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu sununun tasarımını ve bileşenlerini biçimlendirir.
- 5.4.3.3. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler.
- 5.4.3.4. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu sunar.
- 5.4.3.5. Farklı sunu hazırlama programlarını keşfeder.
- İlk slaytta başlık olacak ve yazı büyüklüğü ; 50 ,Arial, yazı rengi Mavi, yazı ortalanmış olacak
- İkinci slaytta ilk bilgisayarın resmi olacak
- Her slaytta en fazla 4 satır yazı olacak
- En fazla 15 slaytlık bir sunu olacak
- Metin yazısı siyah renkte, büyüklüğü 35, sola yaslanmış olacak
- Slaytlardaki yazının yanında ilgili resimler olacak.
"Tarihteki ilk bilgisayarlar, sadece hesaplamalar için kullanılırdı. Abaküs gibi basit elle işletilen mekanik araçlar, eski zamanlardan beri insanların hesaplama yapmasına yardımcı olmuştur. Sanayi Devrimi'nin başlarında, dokuma tezgâhları için gerekli olan kılavuz desenler gibi uzun sıkıcı görevleri otomatikleştirmek için bazı mekanik aygıtlar geliştirildi. Daha karmaşık elektrikli makineler, 20. yüzyılın başlarında özel eş hesaplamalar yaptı. İlk dijital elektronik hesap makinesi ise II. Dünya Savaşı sırasında geliştirildi. 1940'ların sonundaki ilk yarı iletken transistörleri, 1950'lerin sonlarında silisyum temelli MOSFET (MOS transistör) ve monolitik bütünleşmiş devre (IC) gibi çip teknolojileri izledi ve 1970'lerde mikroişlemci ve mikrobilgisayar devrimine yol açtı. Bilgisayarların hızı, gücü ve çok yönlülüğü, transistör sayılarının hızla artmasıyla (Moore yasasının öngördüğü gibi) o zamandan beri çarpıcı bir şekilde artmaktadır ve 20. yüzyılın sonları ile 21. yüzyılın başlarında Sayısal Devrim'e yol açmıştır.
Geleneksel olarak, çağdaş bir bilgisayar en az bir işlem öğesinden, tipik olarak bir mikroişlemci biçiminde bir merkezî işlem biriminden (CPU), bir tür bilgisayar belleğinden ve tipik olarak yarı iletken bellek yongalarından oluşur. İşlem öğesi, aritmetik ve mantıksal işlemleri gerçekleştirir ve bir sıralama ve denetleme birimi, saklanan bilgilere yanıt olarak işlemlerin sırasını değiştirebilir. Çevresel aygıtlar arasında giriş aygıtları (klavyeler, fareler, oyun çubuğu vb.), çıktı aygıtları (monitörler, yazıcılar vb.) ve her iki işlevi de yerine getiren giriş/çıkış aygıtları (ör. 2000'li yılların dokunmatik ekranı) bulunur. Çevresel aygıt, bilgilerin dış bir kaynaktan alınmasına izin verir ve işlemlerin sonucunun kaydedilmesini ve alınmasını sağlar.
(Kaynak : Wikipedia)"
Yorumlar
Yorum Gönder