Bu bloğu duyu organlarına benzetebiliriz.Karakterlerin dokunma,verilen cevapları alma(duyma),aralarındaki mesafeyi algılama,kşavyeden basılan tuşları algılama gibi işlemlerin yapılmasını sağlar.
![]() |
Örümcek ve sarı renkli karakter |
Kırmızı kutu,sarı kutunun içindeki mavi kutuya değip değmediği kontrol ediliyor eğer değiyorsa "renge dokundu" diyor.
4.komutumuz "adın ne diye sor ve bekle" bu komut kullanıcıdan bir bilgi girilmesini ister.Örneğin adınızı,yaşınızı,memleketiniz gibi herhangi bir bilgiyi girip bunu oyunda kullanmayı sağlar.
Örnek : Yeşil bayrak düğmesine basınca bize adımızı sorsun
Yeşil bayrak düğmesine bastık ve karakter adımızı sordu bizde "minik bilişimci" yazdık ve enter tuşuna bastık ama ekranda hiç bir değişim yada bildirim olmadı.
Çünkü biz sadece ismimizi girdik,bilgisaya ismimizi girdikten sonra ne yapacağını söylemedik.Eğer girdiğimiz ismi karakterin bize söylemesini istiyorsak;
Resimdeki cevap komutu kullanmalıyız.5.Komutumuz "boşluk tuşu basılı mı" boşluk tuşunun ya da seçilen başka bir tuşun basılı olup olmadığını kontrol etmeyi sağlar.
Örnek : Karakterimiz,klavyeden "a" tuşuna basılınca basıldı,basılmadığında basılmadı desin.
Bir tuşa basılı olup olmadığını kontrol etmek için "eğer ise değilse" komutundan yardım aldık çünkü bir şarta ihtiyacımız vardı.Daha sonra sürekli tekrarla kullandık sebebi;bir tuşun sürekli olarak basılı mı ? değil mi? kontrol edilmesi gerekiyorsa "sürekli tekrarla" komutuna ihtiyacımız var.
6.Komutumuz "fare basılı mı" farenin herhangi tuşunun basılı olup olmadığını kontrol etmeyi sağlar.
Örnek : Faremizin herhangi bir tuşunun basılı mı değil mi? olduğunu kontrol edelim.
Farenin x'i ve Farenin y'si komutları farenin ekrandaki x ve y kortinatındaki konum bilgisini gösterir.
Bir örnek yapalım ve karakterimiz, fare ekranda sağa doğru giderken "sağa gidiyor" sola doğru giderken "sola gidiyor" desin.
Sağa yada sola gittiğini belirlemek için x eksenindekini konumunu bilmeliyiz ve biz "farenin x'i" 0 dan küçükse sola,büyükse sağa gidiyor desin şeklinde ayarladık.
Zamanlayıcı komutu ile ilgili bir örnek yapalım.Zamanlayıcı ekranda saniye ve saliseyi göstererek sayım yapmayı sağlar.
Örnek :
Bir örnek daha yapalım ve zamanlıyıcının değeri 5 saniyeden büyük olunca zamanı durduralım.
Örnek : Zamanlayıcı yeşil bayrak düğmesine basınca sıfırladık ve saymaya başladı zamanlayıcının değeri 5 ten büyük olduğunda durmasını için şartımızı belirttik.Yani 5 saniye saydı ve durdu.
Şimdiki yıl komutuyla ilgili bir örnek yapalım.
Örnek :İçinde bulunduğumuz yılı karakterimiz bize söylesin
Bir örnek daha yapalım ve doğum yılımızı girdiğimizde karakter yaşımızı hesaplayıp bize söylesin
Örnek :
Örneğimizde ;
1- "adın ne diye sor ve bekle" komutu aldık ve "doğum yılınızı giriniz" şeklinde değiştirdik
2-Operatörler'den yardım aldık
3-Şimdiki yıl komutu aldık ve cevabı ondan matematiksel olarak çıkardık sonuç bize yaşımızı verdi.
şimdiki yıl komutunun içinde farklı değerleride öğrenebiliriz;
Yorumlar
Yorum Gönder