Hareket komutları

 Hareket komutları, ekrandaki karakterlerin istediğimiz konuma ve yöne doğru hareket ettirilmesini, döndürülmesini sağlar.

1- "10 adım git" komutu

Karakterlerin 10 birim hareket ettirilmesini sağlar.10 sayısını istediğimiz gibi değiştirebiliriz. Örneğin karakterin 100 birim gitmesini istiyorsak 10 sayısını silip 100 yazabiliriz. Bu komutla karakter sağ tarafa doğru hareket eder. Eğer sol tarafa hareket etmesini istiyorsak "-10" yazarız. Yani sayının önüne  "-" eksi işareti koyarız
10 Adım Git komutu



"10 adım git" komutu Örnek


Karakteri 10 adım sağa yani ileriye yürütecek komutlar





Karakteri 10 adım sola yani geriye yürütecek komutlar



Komutlarımızı bir puzzle parçası gibi birleştirdik ve şimdi  
"Yeşil Bayrak" düğmesine basarak çalıştırıyoruz ve karakterin hareket ettiğini sahnede görürüz.



2- "15 derece dön" komutu


Karakterin saat yönünde veya saatin tersi yönünde, İstenilen derce kadar döndürülmesini sağlar

Burdaki 15 sayısını değiştirilebilir.



"15 derece dön" komutu Örnek


Karakteri 15 derece saat yönünde döndürme komutları


Karakteri 15 derece saat yönünün tersine döndürme komutları



3- "90 yönüne yönel" komutu

Bu komut karakterin istenilen bir yöne doğru dönüp öylece kalmasını sağlar. Yani siz bir karaktere "90 yönüne yönel" komutu verdiğinizde "yeşil bayrak" düğmesine tekrar tekrar bastığınızda karakter başka bir yöne dönmeyecektir."15 derce dön" komutundan farklıdır orada "yeşil bayrak" düğmesine her bastığımızda karakter dönüyordu ama burada bir kere dönüyor. 90 sayısı değiştirilebilir.

90 yönüne yönel komutu


90 sayısını yazarak değiştirmenin başka bir yolu daha vardır. 90 sayısına tıklayınca açılan küçük pencereden de değiştirilebilir.

Yönü ayarlama

"90 yönüne yönel" komutu Örnek


Karakteri 135 yönüne yöneltecek komutlar



4- "Rastgele konuma git" komutu

Karakterin sahnede farklı konumlara gitmesini sağlar. "Yeşil bayrak" düğmesine her bastığımızda karakter farklı konuma gider.

Rastgele konuma git komutu


"Rastgele konuma git" komutu Örnek


Karakter sahnede farklı konumlara gider


5- "X Konumu" komutları

X konumu komutları karakterin sahnede ileri ve geri gitme işlemlerinde kullanılır diyebiliriz. Çünkü "x" ekseni yatay eksendir ve karakter yatay eksende ileri ve geri hareket eder. "X" konumu denildiğinde "X" eksenini düşünmeliyiz.

X konumu komutları

"X konumunu 10 değiştir" komutu karakteri ileri ve geri hareket ettirir tıpkı "10 adım git" komutu gibi yeşil bayrak düğmesine her bastığınızda karakter hareket eder.

"X konumunu 0 yap" komutunda ise karakter bir kere hareket eder. 0 sayısı değiştirilebilir. Diyelim biz bu sayıyı 120 yaptık, yeşil bayrağa basınca  karakter 120 birim gider sonrasında hareket etmez.

"X konumu" komutu Örnek

X konumu komutu örnekleri


Bu örnekleri ayrı ayrı deneyiniz. Aksi halde karakteriniz hareket etmeyecektir. İlk önce "x konumunu 10 değiştir" örneğini yapıp çalıştırın sonrasında "x konumunu 0 yap" örneğini yapınız.

6- "Y Konumu" komutları

X konumu komutlarıyla aynı mantığa sahiptir sadece tek farkı karakteri aşağı ve yukarı hareket ettirirler. Y konumu denildiğinde dikey eksen olan "y" eksenini düşünmeliyiz. Bu komutları da siz deneyip çalıştırınız.

7- "Fare İmlecine Yönel" komutu

Fare imlecine yönel komutu


"Fare İmlecine Yönel" komutu Örnek


Karakteri fare imlecine doğru yöneltme komutları


Bu komutları çalıştırdığınızda karakteriniz fare imlecine doğru dönecektir. Fare imlecinizle yeşil bayrağa tıkladığınız anda karakteriniz fare imlecine döner.

Eğer karakterin sürekli olarak, fare nereye giderse o tarafa dönmesini istiyorsak aşağıdaki gibi kullanabiliriz. Yeşil bayrağa basınca karakter sürekli olarak fare imlecine döner.

Karakter sürekli olarak fare imlecine döner



Bu komutu kullanarak karakterimizi başka bir karaktere doğru yöneltebiliriz. Sahneye bir karakter daha ekleyip aşağıdaki işlemleri yapıp deneyebilirsiniz.

Karakterimiz, top karakterine doğru dönüyor

Sahneye bir top karakteri ekliyoruz ve yeşil bayrağa basınca kedi top karakterine doğru dönüyor.



Yorumlar