Bu kod bloğunda şart,zaman,tekrarlı işlemlerin yapılmasını sağlayan komutlar bulunur.Yapılan animasyon ve oyunlarda bu kod bloğundaki komutlar sıklıkla kullanılır.
ilk olarak "1 saniye bekle" komutuyla başlayalım.Bu komut istenilen işlemlerin 1 saniye sonra yapılmasını sağlar.
Örnek : Karakter 1 sonra merhaba desin
Bu örnekte karakter yeşil bayrak düğmesine bastıktan 1 sonra merhaba der.
Not: 1 saniye değeri değiştirilebilir biz istersek 10 saniye istersek 0.5 gibi değerler verebiliriz.
ikinci komutumuz "10 defa tekrarla" ile ilgili örnek yapalım.
Örnek : Karakteri 0.3 saniye gösterip 0.3 saniye gizleyelim ve bunu 10 defa tekrarlayalım
Karakterimizi 0.3 saniye gösterip 0.3 saniye gizledik ve bunu 10 defa tekrarladık.
Not : 10 defa tekrarla komutundaki 10 değerini değiştirebiliriz oraya istediğimiz bir değeri yazabiliriz.
3.komutumuz "sürekli tekrarla" ile ilgili bir örnek yapalım
Örnek : Karakteri 0.3 saniye gösterip 0.3 saniye gizleyelim ve bunu sürekli tekrarlayalım
Bir önceki örnekte 10 defa tekrarlamıştık bu örnek sayısız olarak tekrarlanır.Karakter,biz programı durdurana kadar sürekli olarak gösterilip gizlenir.
Sürekli tekrarla komutuyla ilgili bir örnek daha yapalım
Örnek : Karakteri sürekli olarak 15 derece döndürelim.
"15 derece dön" komutu karakteri 15 derece döndürür ve durur yani karakter sürekli dönmez ama bu örnekte "sürekli tekrarla" komutunun içerisinde olduğu için karakter sürekli dönecektir.
Konunun en başında bu kod bloğunun şart,zaman ve tekrarlı işlemlerin yapılmasını sağladığını söylemiştik;
"10 defa tekrarla" ve "sürekli tekrarla" komutları döngü komutlarıdır.Yani tekrarlı işlem yapılmasını sağlar
4.komutumuz "eğer ise" ile ilgili örnekler yapalım.ilk olarak sahneye "kedi" ve "civciv" olarak 2 adet karakter ekleyelim.
 |
Kedi ve Civciv Karakteri |
Örnek : Kedi karakteri yeşil bayrak düğmesine her bastığımızda 10 adım yürüsün ve civicive çarpınca "merhaba civiciv" desin
Eğer ise komutu şart ifadesidir.Yani yapılacak bir iş bir şarta bağlanır.Bu örnekte "kedi", "merhaba civciv" diyebilmek için civcive dokunmak ya da çarpmak zorundadır.Çünkü biz "eğer" civcive değiyorsa "merhaba civciv" demesini istedik.
5.Komutumuz "eğer ise değilse" bu komutun "eğer ise" den bir farkı var "değilse" kısmı yani verdiğimiz şart gerçekleşmezse ne yapılacağıdır.Bir örnek yapalım.
Örnek : Karakter civcive değince "merhaba civciv" desin, değmediği zamanda "geliyorum civciv" desin.
Bu örnekte şartımız kedinin civcive değmesi,yani kedi civcive değince "merhaba civciv" diyor,ama değmediği sürece "geliyorum civciv" diyor.Kısaca bu komutu kullandığımızda şartımız gerçekleşsede gerçekleşmesede işlem yaptırabiliriz.
Şart ifadelerini gerçek dünyada bize verilen şartlara benzetebiliriz.Aşağıdaki örneklerden hangisi "eğer ise" hangisi "eğer ise değilse" ile benzemektedir bulunuz.
Örnek :
Anneniz size, "eğer ödevini yaparsan oyun oynayabilirsin yapmazsan oynayamazsın" derse bir şart vermiş olur.
Örnek :
"Takdir alırsan sana telefon alırız"
Örnek :
"Erken uyursan erken kalkarsın,uyumazsan kalkamazsın"
Örnek :
Kar yağarsa dışarı çıkarız,yağmazsa çıkmayız.
6.Komutumuz "Olana Kadar Bekle" komutu yine bir şart komutudur.Bir öncekilerden farkı ise işlemler şart gerçekleşene kadar yapılır sonra şart geçekleşir.Ama mantık olarak "eğer ise değilse" ye benzer.
Örnek : Kedi karakteri civcive değince "merhaba civciv" desin
Bu örnekte yeşil bayrak düğmesine her bastığımızda karakter 10 adım yürüyor ve "olana kadar bekle" komutu içine verdiğimiz civcive değerse şartı gerçekleşince "merhaba civciv" diyor.
7.Komutumuz "durdur(tümü)" isminden anlaşıldığı gibi bütün işlemleri durduruyor.
Örnek : Yine kedi ve civciv karakterlerimiz olsun yeşil bayrak düğmesine basınca kedi sürekli 10 adım gitsin ve civcive çarpınca işlemler dursun.
Kedi yeşil bayrak düğmesine basılınca sürekli olarak 10 adım yürüyor ve civcive değidiği an herşey duruyor çünkü biz şartımızı öyle verdik "eğer civcive değerse" tümünü durdur dedik.
Yorumlar
Yorum Gönder