Olaylar bloğundaki komutlar bir olayı başlatmayı sağlar. Kısacası yaptığınız ; oyun, animasyon vb. başlatan komutlar bu blokta yer alır. Bu komutlar bütün komutların en üstünde yer almalıdır yani bu komutlardan birini aldıktan sonra diğer komutlar, bu komutun altına yerleştirilir.
1-"Yeşil Bayrak Tıklandığında" komutu
Bu komut, düğmesine basıldığında işlemleri başlatır.
Yeşil bayrak tıklanınca karakter merhaba der |
2-"Boşluk Tuşu Basıldığında" komutu
Bu komut, seçilen tuş bilgisine göre; klavyeden o tuşa basıldığında işlemleri başlatır.
Klavyeden "a" tuşuna basılınca merhaba der |
3-"Bu Kukla Tıklandığında" komutu
Bu komut karakterin üzerine tıklanınca işlemlerin başlatılmasını sağlar. Örneğin ;sahnenizde kedi karakteri varsa bu komutu kullandığınızda, kedinin üzerine tıklayınca işlemleri yapar.
Karakterin üzerine tıklanınca merhaba der |
1-"Haber1 Haberini Aldığımda" komutu
Herhangi bir olaydan sonra, bir karaktere haber gönderip , o karakter haberi alınca işlemlerin başlatılmasını sağlar. Mesela ; 3 adet karakterimiz olsun kedi ve civciv karakterleri birbirine değdiğinde haber salalım kurbağa karakteri bu haberi alınca merhaba desin.
![]() |
Karakterlerimiz(mBlock) |
Kedi karakterinin komutları |
Kurbağa Karakterinin Komutları |
Yorumlar
Yorum Gönder