2.Hafta-En İyi Çözümü Buldum(5.sınıf)

Nasıl Çözeceğim?
 

Merhaba bu haftaki konumuz : En iyi çözümü buldum

Kazanımlar

  • 5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
  • 5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer. Bir problemi çözmek için farklı çözüm yollarının tasarlanabileceği vurgulanır. 
  • 5.5.1.3. Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar.
  • 5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder. 
  • 5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
Günlük Plan

Bir problemle karşılaştığımızda, bu problemin birden çok çözüm yolu olabilir ama bir tanesi en iyi çözüm yoludur.

Sunu


En iyi Çözümü Buldum Sunusu



Etkinlikler

Ödev : "Bilgisayarınız arızalandı ve açılmıyor" bu problemi "balık kılçığı" tekniğini kullanarak çözünüz.



Mblock Etkinlikleri

Örnek :mBlock programını kullanarak bir etkinlik yapalım.Sahnede bir tane karakter var ve "yeşil bayrak" düğmesine bastığımızda bu karakter ileri doğru gidiyor ama ben bu karakterin geriye doğru gitmesini istiyorum bu sorunu nasıl çözeriz.

Sahnedeki karakter ve kodları




Örnek : 
mBlock programını kullanarak bir etkinlik daha yapalım.Sahneye bir karakter ekledik ve bu karakter,"yeşil bayrak" düğmesine basınca sahnenin sonuna hızlı bir şekilde gidiyor.Ama ben bu karakterin sahnenin sonuna 5 saniyede yavaşça gitmesini istiyorum.Bu sorunu nasıl çözeriz ? hangi komutu almamız gerekiyor?



Örnek :
Bir geri sayım sayacı yapalım 20 den geriye doğru saymaya başlasın.Sayı 0 olduğunda tüm komutlar dursun.


Yapılacaklar;
1-Sayac isminde bir değişken oluşturun
2-sahneye bir karakter ekleyin
3-Sayacın değerini yeşil bayrak düğmesine basınca 20 yapın
4-Sürekli olarak 1 saniyede saymasını sağlayın
5-Aşağıdaki kodlarda karakter geriye doğru saymıyor,bu sorunu çözün ve geriye doğru saymaya başladığında sayı 0 olunca tüm komutların durması için ;
Aşağıda dağınık halde verilen eğer ise,eşittir sıfır,sayac,dur(hepsi) komutlarını birleştirip uygun bir şekilde yerleştirin.
komutlar



Örnek : 
Sahneye bir karakter,sayaç isminde bir değişken ekleyin ve 1 den 100 e kadar saymasını sağlayın, sayı 100 olduğunda karakter gizlensin.
komutlar



Yukardaki sürekli tekrarla komutunun içerisine uygun komutları ekleyerek karakterin 100 e kadar saymasını sağlayın.
Yeşil bayrak düğmesine basınca sayacın değerini ... yapın




Yorumlar