Merhabalar bu hafta konumuz sabitler ve değişkenleri öğreneceğiz.
- BT.6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.
Sabit mi? Değişken mi Sunusu
Etkinlikler
Etkinlik-1
Etkinlik-2
Mblock Etkinlikleri
Örnek -1:
mBlock Programında "isim" ve "sayı" ismiyle iki adet değer oluşturalım ve "yeşil bayrak" düğmesine basınca ;
- "isim" değerine "bilişim" kelimesini atayalım
- "sayı" değerine ise "1 ile değiştir" yani 1 artır değerini atayalım
Bu örnekte yeşil bayrak düğmesine her bastığımızda "isim" yani "bilişim" sabit kalacak ama "sayı" 1 artıp değişecektir.
Örnek -2:
mBlock programında sahneye bir karakter ekleyelim,kronometre isminde bir değişken oluşturalım ve karakter 0 dan başlayarak 20'ye kadar saysın.Sayı 20 olunca tüm komutlar dursun.Bu örnekteki kronometre bir değişkendir.
Ödev :
Sahneye bir karakter alınız ve bu karakter 20 den geriye doğru saymaya başlasın sayı 0 olduğunda "bitti" diye konuşup tüm komutları durdursun.
Yorumlar
Yorum Gönder