Merhabalar bu hafta programlama kavramını ve temel kavramlarını öğreneceğiz.
Kazanımlar
- 5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
- 5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
- 5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
- 5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
- 5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.
Günlük Plan
Sunu
Programlama Sunusu
Etkinlikler
Etkinlik-1: Aşağıdaki alana beşer tane veri türü örneği yazınız.
Etkinlik-2 : "Ahmet Bey oğlu Mert’e oynaması için
bir bilgisayar oyunu almıştır. Bilgisayar oyununun
üzerinde 10 yaş ve üzeri yazmaktadır. Mert 11
yaşında olduğu için oyunu bilgisayarına kurarak
oynamaya başlar. Mert’in 8 yaşındaki kardeşi Efe
de oyunu merak eder ve abisinin evde olmadığı
bir zamanda oyunu açmak ister. Ancak oyun
başlamadan önce çıkan ekranda Efe adını ve doğum
tarihini yazmak zorundadır. Efe bu bilgileri girer
ancak oyun bir türlü başlamaz".
Yukardaki metinde yeralan ; sabit,değişken,sayısal ve metinsel verileri aşağıdaki alana yazınız.
mBlock Etkinlikleri
Etkinlik-1 : mBlock programında ;
- Bir karakter ekleyin
- "yeşil bayrak" düğmesine basınca karakter fare imlecini takip etsin
Etkinlik-2 : mBlock programında ;
- Bir karakter ekleyin
- karakter sürekli olarak rastgele konuma gitsin
Yukardaki etkinlikleri nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız aşağıdaki linke tıklayıp "hareket" komutlarını inceleyebilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder